środa, 8 sierpnia 2012

Ciekawa wypowiedz lekarza

Linkuje ciekawą wypowiedz lekarza na forum (niestety po niemiecku) dot. stososwania Novothyralu.
www.sd-krebs.de/index.htm?http://www.sd-krebs.de/phpBB2/ftopic18628-0-asc-15.html

Poniżej tak w skrócie:
"Samo T4 (np.Euthyrox) jest hormonem nieaktywnym, z którego to nasz organizm wytwarza przy pomocy enzymów, w naturalny sposób aktywny hormon T3.
T4 ma 4 atomy jodu, a T3 3 atomy jodu w hormonie. Nasz organizm musi więc rozłożyć tylko jeden atom.
To funkcjonuje u każdego. Nie jest do tego wcale potrzebna tarczyca, gdyż dzieję się to w całym organizmie.
Zakłócenie w przemianie, a więc niezdolność do przemiany T4 w T3 zdarza się niezmiernie rzadko.

Oczywiste jest więc, że T3 (np.Tybon, Novothyral) nikt nie potrzebuje przyjmować, ponieważ każdy jest w stanie sam wyprodukować T3 i to w naturalny sposób, bardzo powoli rozkładający się na cały dzień.

T3 jest hormonem bardzo krótko aktywnym i przez to jego działanie następnego dnia, w dniu badania jest niemierzalne. Jednak jeśli w dniu badania zażyje się tabletkę, zobaczymy, że przez to pojawi się przed południem sztuczna nadczynność. Ta nadczynność nie jest dobra i może nie tylko powodować różne dolegliwości, ale i prowadzić do poważniejszych konsekwencji (zaburzenia rytmu serca, wypadki itp.)

Kiedy człowiek połyka rano Thybon czy Novothyral, pojawia się w organizmie mała "bomba hormonalna".
Typowe dla pacjentów, którzy przyjmują aktywny T3 są zmienne symptomy takie jak: przed południem niepokój, rozdrażnienie, przyspieszona akcja serca, drżenie,napady głodu, potliwość, a po południu zmęczenie i brak energii.

Jeszcze raz:
Zdrowa tarczyca nigdy nie wysyłała by rano do organizmu "bomby hormonalnej". W rzeczywistości potrzeba tylko odpowiednią ilość T4 (lewotyroksyny).

W żadnej klinice uniwersyteckiej nie zostanie przepisany Thybon czy Novothyral. Te preparaty konieczne są tylko w nagłych przypadkach, np. jeśli ktoś przez 3 miesiące nie przyjmował hormonu .

Jeśli poziom TSH leży w granicach 0,7 (lub w trakcie starań o dziecko lub ciąży ok.1,0), to jest to idealnie.
Wartość T3 powinna mieścić się zawsze w granicach normy, a nie codziennie poprzez przyjmowanie Thybonu czy Novothyralu wahać się z góry na dół."





3 komentarze:

  1. Ja nie czuję żadnych objawów nadczynności. Jutro odbieram wyniki hormonów po 8 tyg. kuracji Eutyroxem i Novo.

    OdpowiedzUsuń
  2. To pierwsze wyniki na Novo? Daj znać jakie miałaś.
    Może ja za szybko badam...W końcu po 2 tyg. mogą być zupełnie do niczego.

    Co do tych objawów nadczynności, to ja je niestety mam. Chodzi właściwie o to dziwne "wewnętrzne drżenie". Dzisiaj wzięłam ćwiartkę Novo i tego uczucia nie mam.
    I teraz nie wiem czy zostać na tych 88T4+ 10T3 czy zmienić na 100T4 i 5T3 ????

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, robię pierwsze wyniki na tej dawce i po wprowadzeniu Novo. Jak sobie przypominam, to gdy pierwszy raz wprowadzałam Novo (pisałam na forum) w listopadzie to przez 2 tygodnie miałam wewnętrzny niepokój koło południa, ale to minęło. Teraz jestem ciekawa czy mam dobrą dawkę Eutyroxu.

    OdpowiedzUsuń